, 2021/9/29

A hónap elején egy Apple-vezető elárulta, hogy a vállalat három évvel előre elkezdi kitalálni, hogy milyen funkciók kerülnek az iPhone-ba. Graham Townsend, az Apple kamerahardverek tervezéséért felelős alelnöke a GQ magazinnak elmondta:

 előre tervezés

"A tervezést körülbelül három évvel előre kell elkezdeni, mert ekkor rögzítjük ténylegesen a szilícium specifikációját". Az Apple megmutatja, mire képesek a profik az iPhone kameráival, miközben az átlagemberek számára is egyszerűvé teszi a használatot. A vezető így folytatja: "Tehát például az érzékelőt ekkor határozzuk meg, és az A15 Bionic processzort is befagyasztjuk. Ekkor kell elkezdenünk beszélgetni Jon-nal (McCormack, a kameraszoftver-fejlesztésért felelős alelnök), és megjósolni, hogy milyen élményeket szeretnénk.

Nyilvánvalóan, amikor az új ultraszéles objektívet terveztük, makrófotókat akartunk szállítani." Az iPhone 13 Pro hátsó kameramodulja - Az Apple iPhone kamerával foglalkozó csapata három évre előre tervezi a funkciókat.

Az iPhone 13 Pro hátsó kameramodulja. Townsend az Apple-nél az a fickó, aki az iPhone kamera objektívjeinek egyedi alkatrészeinek beszerzéséért felel, és ő határozza meg azt is, hogy mekkora legyen a kamera dudor. McCormack munkája inkább a színfalak mögötti típusú tevékenységeket foglal magában. Ő is beszélt a GQ-val, és lehetséges magyarázatként arra az intenzív csatára, ami az okostelefon-gyártók között folyik, ha a kameráikról van szó, azt mondta:

"A körülöttünk lévő világ megörökítésére irányuló vágyunk az őskorból a franciaországi barlangrajzokig nyúlik vissza". Az Apple célja az iPhone fényképezéssel kapcsolatban az, hogy a fotós foghassa az iPhone-ját és készítse el a képet anélkül, hogy aggódnia kellene a külső fényviszonyok miatt, vagy hogy be kell-e mennie a beállításokba, hogy valamit be- vagy kikapcsoljon. Ez McCormacktól származik. Alapvetően ugyanezt a gondolatot fogalmazta meg Kaiann Drance, az Apple világszintű iPhone termékmarketingért felelős alelnöke is.

Drance megjegyzi: "Mindig ez a rögeszme van, hogy 'Hogyan tegyük ezt igazán könnyen használhatóvá, ha nem vagy képzett fotós, de egyszerűen csak szeretsz fotózni?'". Ugyanígy, míg az Apple arról híres, hogy legújabb iPhone-ját profi filmeseknek adja, addig a vállalat igyekszik az átlagfogyasztót Oscar-díjas rendezőnek beállítani.

McCormack szerint: "Ez egy fantasztikus lehetőség, de szerintem még fontosabb, hogy megnézzük, mit csinál egy 15 éves lány a főutcán pontosan ugyanazzal a technológiával.

Számomra a Szent Grál az, hogy azt a dolgot, ami Kathryn (Bigelow, Oscar-díjas rendezőnő) igazán izgatottá teszi, úgy csomagoljam, hogy elég egyszerű legyen ahhoz, hogy bárki használhassa a saját egyedi történeteinek elmesélésére.". Ennek egyik példája az iPhone 13 termékcsaláddal bevezetett új Cinematic Mode. Az előtérben és a háttérben lévő személy közötti fókuszváltás, ez a "rack focus" néven ismert professzionális technika valós időben érhető el (az A15 chipkészletnek köszönhetően), az utómunkában is használható.

Az Apple fotós csapatára nagy nyomás nehezedik, hogy minden évben fejlessze a kamerákat. A Cinematic Mode fejlesztéséről McCormack így nyilatkozott: "Hosszú folyamat volt, sok szeles úttal, de mint a legtöbb mélyreható dolog, ez is eltart egy ideig. Nem csak az egyes képkockák mélységét nézzük, hanem van ez a dolog, amit időbeli stabilitásnak hívunk: ahogy mozgunk a képkockák között az emberek mozgásával, hogyan biztosítjuk, hogy ne legyenek furcsa élek és hasonló dolgok?".

Az Apple fotós csapatára nagy nyomás nehezedik, hogy minden évben javítsa a kamerarendszert, miközben új fotózási funkciókat is hozzáad. Vegyük figyelembe, hogy az iPhone 13 termékcsalád nem tartalmaz jelentős új dizájnváltozást (a keskenyebb notch-on és a nem-Pro modellek hátlapján átlósan elhelyezett lencséken kívül), és ez azt jelenti, hogy a kamerák és a nagyobb kapacitású akkumulátorok javításai gyakorlatilag az új készülékek eladását jelentik.

Hogy motiválja a csapatát, Townsend azt állítja, hogy "Minden évben úgy magyarázom el a csapatnak, hogy motiváltak maradjanak, hogy figyelemre méltó felelősségünk van. Sok más oka is van annak, hogy az emberek zsebében iPhone van, de nekünk az a kiváltságunk, hogy segíthetünk megörökíteni olyan értékes pillanatokat, amelyekre az emberek nem is számítanak.