, 2021/9/29

A TikToker serege egyre csak növekszik: 1 milliárd havi felhasználó Jelenleg már aligha mondhatja bárki is, hogy nem hallott még a TikTokról, a boomerek és az ezredfordulósok egyaránt.

A TikToker sereg

A népszerű videómegosztó platform az elmúlt években hatalmasat robbant a népszerűségben, a nyugati ifjúsági társadalom egyfajta alapkövévé vált, és manapság már szinte egyenrangú a YouTube-tal. Mint valószínűleg tudjátok, a TikTok a rövid, szórakoztató videók közzétételének helye, amelyek általában egy gyors poént vagy csúcspontot tartalmaznak, és átlagosan körülbelül tíz-tizenöt másodpercig tartanak egy videó (bár a határ technikailag 5 másodperc és 3 perc között van). Más szóval, ez a YouTube, csak rövidebb ideig tartó figyelemre.

Mivel a felhasználók "TikTok-hadserege" az utóbbi időben robbanásszerűen megnőtt, az alkalmazás hivatalosan is bejelentette, hogy különleges mérföldkőhöz érkezett: idén szeptemberben hivatalosan is elérte az egymilliárd aktív havi felhasználót. Az izgalmas hírt (legalábbis a TikTok számára) tegnap jelentették be, egy blogbejegyzésben, melynek címe: "Köszönjük az egymilliárdot!". Ebben a vállalat azt írja, hogy "megtiszteltetés, hogy otthont adhat a családok, kisvállalkozások és alkotók mérhetetlenül sokszínű közösségének, akik kedvenc sztárjainkká alakulnak át".

Valóban, a platform az évek során sokkal több lett, mint pusztán agyatlan szórakozás. Mint minden más népszerű közösségi médiaalkalmazás, ez is alaposan pénzzé vált hirdetésekkel, szponzori megállapodásokkal és hasonlókkal - de ez is a növekvő vállalkozások számára a hely, ahol rövid, magával ragadó videókban ismertté tehetik magukat a világ számára, amennyiben sikerül elkapniuk a TikTok egyedi stílusát.

A platformon rengeteg oktatási tartalom is megtalálható, a tanulási csatornáknak sikerül egész mikro-tananyagokat, tudományos kísérleteket és egyéb oktatási vagy érdekes információkat beilleszteniük a TikTok rövid formájú videóiba. A többi közösségi hálózati alkalmazással összehasonlítva a TikTok a lista 7. helyén áll, közvetlenül a kínai WeChat üzenetküldő alkalmazás mögött.

A TikTok-nak még elég hosszú utat kell bejárnia, hogy utolérje a Facebookot, amely alig több mint 2,7 milliárd havi aktív felhasználóval az első helyen áll a listán. A Facebook mögött közvetlenül a YouTube áll, amelynek havonta mintegy 2,3 milliárd aktív felhasználója van. A TikTok népszerűségének növekedéséhez minden bizonnyal hozzájárult a közelmúltban lezajlott és még mindig tartó világjárvány is, amelynek köszönhetően az emberek az internetet kizárólagos szórakozási lehetőségként használják, miközben otthonukba vannak bezárva - és semmi jele annak, hogy a vírusos alkalmazás lassulna.