, 2021/9/30
A The Morning Show 2 évada ugyanazt a hibát követi el, mint oly sok nagyszerű tévéműsor. Gyászoljuk a Morning Show-t
Ebben a cikkben spoilerek vannak a The Morning Show második évadával kapcsolatban. Olvassátok csak a saját felelősségetekre! Megérkezett a The Morning Show második évada - és már az első két epizódban is látszik, hogy az Apple TV Plus kedvence túlságosan ismerős módon botladozik.
Az Apple streamingplatformjának zászlóshajójaként beharangozott műsor, amikor 2019-ben elindult, az egészen a közelmúltig igen vékony programkatalógusban a The Morning Show-nak nagy felelősséget kellett teljesítenie - de teljesített. Az ensemble drámasorozat olyan nagynevű sztárokat fogott, mint Jennifer Aniston (Jóbarátok), Reese Witherspoon (Legally Blonde), Steve Carell (The Office) és Mark Duplass (Safety Not Guaranteed), és egy szexuális visszaélési botrány által megrázott reggeli hírműsor közepébe helyezte őket.
De egy ilyen érzékeny témát, valamint a nagy médiaszervezetekben felmerülő személyes és szakmai kapcsolatok bonyolult rácsát határozottan kezelve ez a #MeToo ihlette show igazán erőteljes módon navigált a beleegyezés és a bántalmazás mocsarában. Reese Witherspoon némi akcentusos munkájától eltekintve - egy "ír" csapos mellett, akivel az évad közepén találkozik - a színészi játék kivételes, különösen Jennifer Aniston nyújtja karrierje legjobb alakítását a Morning Show társ-műsorvezetőjeként,
Alex Levy szerepében. Néstor Carbonell (Lost) érzelmes időjósként, Bel Powley a vele romantikus viszonyban lévő produkciós asszisztensként, vagy Karen Pittman a műsor fáradt producereként nyújtott mellékszereplői alakításai mind-mind segítenek, hogy a Morning Show-t a "botránydráma" feletti szintre emeljék, ami lehetett volna.
De az első évad sikere és a szereplők hihetetlen munkája az, ami a The Morning Show-t sarokba szorította - a kulcsszereplőket még jóval az első évad lezárása után is a képernyőn akarja tartani. Soha ne engedj el.
Reese Witherspoon némi akcentusművészetétől eltekintve - egy "ír" csapos mellett, akivel az évad közepén találkozik - a színészi játék kivételes, különösen Jennifer Aniston nyújtja karrierje legjobb alakítását a Morning Show társ-műsorvezetőjeként, Alex Levy szerepében. Néstor Carbonell (Lost) érzelmes időjósként, Bel Powley a vele romantikus viszonyban lévő produkciós asszisztensként,
vagy Karen Pittman a műsor fáradt producereként nyújtott mellékszereplői alakításai mind-mind segítenek, hogy a Morning Show-t a "botránydráma" feletti szintre emeljék, ami lehetett volna. De az első évad sikere és a szereplők hihetetlen munkája az, ami a The Morning Show-t sarokba szorította - a kulcsszereplőket még jóval az első évad lezárása után is a képernyőn akarja tartani.
A Morning Show forgatási helyszíne
A második évad kezdete sok időt tölt azzal, hogy a szereplők a megfelelő helyükre kerüljenek, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy az eddigi karakteríveket visszacsinálják vagy ellentmondásba kerülnek velük. Aniston Alex Levy-je elszigetelten nyitja az évadot, aki memoárt ír a karrierjéről, nem sokkal azután, hogy egy vallomásos adással felrobbantotta azt a The Morning Show visszaélések eltussolásával kapcsolatban.
De ahelyett, hogy a médiagépezet "kívülálló" tapasztalataira vagy a mindent eláruló könyv megírásának útjára koncentrálnánk, Alexet azután érjük utol, hogy mindennek vége - és ahogyan gyorsan meggyőzik, hogy térjen vissza régi pozíciójába az UBA-nál.Azonnal látjuk, hogy ugyanazok a karakterkonfliktusok térnek vissza, mint az előző évadban, és ez háttérbe szorítja azokat az érdekesebb narratív irányokat, amelyeket egy második évad felvehetett volna.
Alex és régi műsorvezetőtársa, Bradley bizalmatlanul kiabálnak egymással, miközben a megvetett kolléga, Daniel határozottan előadja, hogy Alex milyen rosszat tett vele. Mark Duplass producere, Charlie Black, aki látszólag olyan boldog az új munkájában és kapcsolatában, szintén azonnal visszakerül az UBA-ba, előkotorva az első évad legjobb íveit, és nem hajlandó továbblépni.
Jennifer Aniston és Reese Witherspoon a The Morning Show 2. évadában.
Ez egy túlságosan gyakori probléma a sikeres tévésorozatoknál, amelyek érzik a következetesség nyomását, miközben a történetet előreviszik - gyakran a színészi szerződésekkel kell megküzdeniük. (Oscar Isaac Poe Dameronját a Star Wars: Az ébredő Erő után kellett volna meghalnia, de saját bevallása szerint úgy hangzik, hogy a tervek megváltoztak, miután kiharcolta a későbbi filmekben való megjelenését.)
Ugyanezt a problémát láthattuk a Halt and Catch Fire című lenyűgöző karaktertanulmányban is, amely a technológiai változások középpontjában állók egymásba fonódó életét követi nyomon, a hordozható számítástechnikától kezdve az online játékok világáig. A Lee Pace, Mackenzie Davis és Scoot McNairy alkotta alaptrió az első évadban elektromossággal tölti el a nézőt, de még ha ezek a karakterek szét is válnak, a következő vállalkozásokban, ahol végül dolgozni fognak, valószínűtlen kapcsolatok révén újra közel kerülnek egymáshoz.
A sorozat írói minden egyes személy ívét előre akarják vinni, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a jól bevált karakterdinamikát is játékban tartsák. Így van ez a Scrubs című sitcomban is, amely a 9. évadban nyögvenyelősen távozott, miután merész elképzelése volt egy új orvosjelölt generáció követése, miközben szinte az összes Scrubs törzstagot belezsúfolta az előző évadokból - nem hagyva oxigént az új, érdekes ötleteknek.